Resep: Brownies kekacangan lazat Lezat

Temukan berbagai macam resep masakan yang enak, murah dan lezat

Resep Brownies kekacangan lazat. Anda sedang mencari inspirasi resep brownies kekacangan lazat yang unik? Cara membuatnya memang susah-susah gampang. Jika keliru mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan bahkan tidak sedap. Padahal brownies kekacangan lazat yang enak harusnya sih mempunyai aroma dan cita rasa yang bisa memancing selera kita. Lihat juga resep Brownies kekacangan lazat enak lainnya! Cairkan Dcc bersama butter. ketepikan dlu.smntara kocakn telo esen dgn gula merah hgga sbati.stelah sbati. Tapi keinginan untuk membuat brownies ubi tetap menggebu nih, jadilah tak ada rotan akarpun jadi, hehehe.

Brownies kekacangan lazat Resepi Brownies Kedut (Lazat, Menarik dan Mudah!) Oleh Nur Dini Abd Aziz. Jom cuba resepi brownies kedut ini! Brownies yang mewah dengan rasa coklat. Anda bisa memasak Brownies kekacangan lazat menggunakan 5 bahan dan 3 langkahnya. Berikut cara membuatnya.

Bahan bahan membuat Brownies kekacangan lazat

  1. sediakan 250 gm dark coklat(Dcc)1cawan gula merah.
  2. sediakan 2 cwn tepung.
  3. sediakan 1 cwn butter.
  4. siapkan 3 sdu bubuk koko.
  5. sediakan esen vanilla 2butir telo.

Kedutannya itu disebabkan penggunaan coklat yang banyak. Anda bebas menggunakan jenis coklat dan koko kegemaran anda. Tapi keenakkannya diterjemahkan oleh pengunaan koko dan coklat yg berkualiti. Chocolate Brownies Kedut Cara Mudah Tetapi Lazat.

Langkah langkah membuat Brownies kekacangan lazat

  1. Cairkan Dcc bersama butter. ketepikan dlu.smntara kocakn telo esen dgn gula merah hgga sbati.stelah sbati tuangkan dlm Dcc yg cair tdi.msukkan tepung sdkit2.A duk satu arah saja CARA kaup balik guna senduk. bila sbati tuang dlm loyang 10x10.bakar 35mnit suhu 160.adunan nya msg agak kental sprti dodol..
  2. Tip.buka oven tapi biarkan brownies nya didlm selama 5mnit saja. lpas 5 mnit kluarkan dan sejukkan bolelh dipotong2.hiasi dgn coklat nutela dan taburkan kekcgan atau apa saja yg sesuai..
  3. Jgn dipukul sama mixer cuma guna senduk sja.sb ini bknnya kek cuma brownies.

Pada yang mencari resepi brownies , apakata cuba buat mengikut resepi ni , pastinya berpuasss hati. Sekarang terdapat banyak variasi brownies yang dijual di kedai kek. Ada brownies yang divariasikan dengan beraneka macam bahan seperti keju, kismis, ceri, kekacang dan lain lain, sehingga menghasilkan brownies-brownies yang unik yang selalu menjadi idamam. Di Malaysia, brownies menjadi makin popular dengan pelbagai variasi. Antaranya tentulah brownies kedut, brownies kukus, brownies cupcake, brownies nutella, dan brownies keju.