Bagaimana Memasak Ayam bakar madu simple Lezat

Temukan berbagai macam resep masakan yang enak, murah dan lezat

Resep Ayam bakar madu simple. Sedang mencari ide resep ayam bakar madu simple yang unik? Cara menyiapkannya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Kalau keliru mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan justru cenderung tidak enak. Padahal ayam bakar madu simple yang enak harusnya sih mempunyai aroma dan cita rasa yang mampu memancing selera kita. Memang mudah dan simple kan. boleh lah cuba. Ayam bakar madu adalah masakan yang biasa sekali oleh orang-orang Melayu dan Asia ayam panggang madu, selain mempunyai rasa yang lazat, juga sangat lazat citarasa yang anda boleh mendapatkan panggang ayam madu di beberapa restoran walaupun di kawasan pinggir bandar yang makan. Quick, easy and tasty BBQ chicken recipe.

Ayam bakar madu simple Resepi ayam bakar madu ni sedap gila dan mudah sangat nak buat! Nak bakar ayam tak semestinya guna arang. Boleh je grill terus guna daun pisang. Anda bisa memasak Ayam bakar madu simple menggunakan 10 bahan dan 5 langkahnya. Berikut cara membuatnya.

Bahan bahan membuat Ayam bakar madu simple

  1. siapkan 3/4 paha ayam dipotong2.
  2. siapkan 5 siung bawang putih.
  3. siapkan 4 siung bawang merah.
  4. Anda perlu 1 sdt merica.
  5. sediakan 1 sdm garam.
  6. sediakan 3 sdm gula pasir.
  7. siapkan 2 sdm kecap manis.
  8. Anda perlu 3 sdm madu.
  9. Anda perlu 750 ml air.
  10. Anda perlu 1 sdm mentega.

Cara untuk membuat ayam bakar madu ni mudah dan bahan-bahannya pun simple je. Cuma menggunakan bahan asas yang ada kat rumah, dah boleh dapat ayam bakar yang macam kat domino's tu. Tak payah susah-susah nak pergi domino's lagi kalau dah boleh buat sendirikan. Cara Penyediaan Ayam Bakar Madu *Masukkan bahan perapan iaitu bawang putih, halia, madu, sos tiram, serbuk.

Cara membuat Ayam bakar madu simple

  1. Haluskan bawang merah, bawah putih. Beri garam, merica, gula..
  2. Panaskan minyak, tuang bumbu halus. Tumis hingga harum..
  3. Masukan ayam dan tambahkan air. Masak hingga ayam matang.
  4. Setelah ayam matang atau berubah warna. Tambahkan kecap serta madu. Masak hingga air habis atau sat.
  5. Setelah itu siapkan teflon, beri sedikit mentega. Masak ayam diatas teflon secara merata.tambahka sambal terasi dan lalapan. ayam bakar siap dihidangkan 👌?.

Kisar semua bahan kecuali ayam dan madu. Tuang bahan kisar ke dalam bekas yang berisi ayam dan sebatikan. Kemudian, tuang madu dan sebatikan lagi. Hati-hati untuk elakkan sos jatuh atas lubang api gas. Memang sedap resepi ayam bakar madu dengan ayam goreng madu ni untuk anda tambah masuk dalam koleksi resepi masakan anda.